cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Statusuppdatering

Kategori: Allmänt

 
Bandaget är borta, men handleden ömmar (såklart) och jag kan inte hålla i saker och ting. Dessutom är det en del rörelser jag inte kan göra och tummen är avdomnad...
Som tur är har man ju en alldeles utmärkt matberedare hemma som fixar det mesta jag inte klarar av i matlagningen! *hehe*
 
Jag har inte "vågat mig på" att träna än - gissar att kroppen behöver lägga energi på att läka såret - men däremot tar jag, utöver morgonpromenaden, 1,5-2 timmarspromenader varje dag. Igår testade jag dessutom en pytteliten ben WOD och 6-pack: det funkade fint så idag funderar jag på att köra "Annie", men byta ut double unders mot squats :)
 
Eftersom att jag har sovit längre på mornarna så har det räckt med Bullet Coffee till frukost - jag klarar mig på det fram till lunchen vid tolv, ett.
Mina blodsockervärden har varit exemplariska! Justerade mitt långtidsverkande för en vecka sen och det verkar rulla på fint! Den sammanlagda dosen av långtidsverkande har varit 10 och är då fördelat med 8E på morgonen och 2E på eftermiddagen. De totala måltidsdoserna har varit 3E under hela dagen :) 
 
Får se hur saker och ting blir när man är tillbaka i vardagen igen med arbetstider och träning... Som jag skrev i ett tidigare inlägg, stiger blodsockret lätt vid vissa typer av fysisk aktivitet.
 
Herrå!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: