cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Recension av Bröderna Olsson Garlic and Shots

Kategori: Allmänt

 
Åt middag på Bröderna Olsson på Folkungagatan häromdagen. 
Deras hemsida har lagt ned och de är inte tillräckligt engagerade för att försöka få igång den igen (jag ringde och frågade och fick till svar att "den är det bara att skita i").
Hade dock läst en del recensioner där man sa att maten var jättegod så jag o Karln var tvungna att testa i alla fall!
Temat är vitlök och all mat innehåller någon form av denna ingrediens. 
Vi kom dit strax före sju och slapp stö på deras kölista tack vare att vi bara var två stycken: de hade ett bord vid fönstret. 
Medan vi väntade i 45 minuter på att få in maten, satt vi och tittade på deras rätt roliga inredning: de hade hängt upp/ställt in all möjlig "skit" som täckte golv och väggar (säkert för att man skulle ha något att göra medan man väntade på maten mm.)
Karln beställde in hamburgare och jag lammstek med baconlindad sparris, rödvinssås och maltwhiskeysmör. Allt var jättegott! (jag åt dock inte så mycket sås, vet att den ofta innehåller socker och dyl.)
Inte en enda gång medan vi åt var det någon av servitörerna som frågade om maten smakade bra... Och då gick det ändå förbi flera stycken.
Från det att vi ätit klart till att vi äntligen fick betala, passerade ytterligare 45-50 minuter. Jag hatar att vänta.
 
Summa summarum; maten var god, men jag kommer inte tillbaka på grund av den dåliga servicen - synd!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: