cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Gratäng

Kategori: LCHF min mat

 
Gjorde en auberginegratäng i måndags: superenkelt och det underlättar om man har litegrann förberett ;)
 
Auberginer (valfri mängd)
Salt
Olivolja
Tomatsås (blev över från middagen med syster)
Riven gräddig ost
Färsk basilika
Riven parmesanost
 
Skär auberginerna på längden och "vattna av" dem genom att salta och lägga på papper i ca 20-30 min. Under tiden kan du tillaga tomatsåsen.
Stek de avtorkade auberginerna i olivolja till de fått fin färg och blivit mjuka. Låt rinna av på papper.
Varva sedan auberginer, tomatsås, riven ost/parmesan, färska basilikablad och avsluta med parmesan på toppen. Krydda med oregano och ställ in i 225-250 gradig ugn i ca 15-20 min
 
 

Kommentarer

  • mia säger:

    Hej Cissi! jag sulle precis skriva en kommentar om det här inlägget och ser precis att du länkat till mig.
    Tack! Så glad jag blir :)
    Vad jag skulle kommentera om har jag glömt bort, så glad blir jag :)

    //mia

    Svar: Va roligt *hihi* - kul att kunna göra någon glad! :)
    Cissif

    2012-09-22 | 09:05:50

Kommentera inlägget här: