cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Njaaaaa.....

Kategori: Träning

 
Träningen i torsdags gick sådär... Hade huvudvärk och var supertrött efter jobbet, men jag hade ju bestämt mig för att träna så det var bara att pallra sig iväg!
 
Jag övade front squats (har fått tips från instruktörer på klubben om hur man kan hålla stången utan att anstränga handleden).
3-3-3-3-1-1
Tekniken var ok, men jag kände inte att jag "orkade" så mycket... 
Därefter körde jag en magövning paralellt med plankan - som Coach tipsade om: han hade kört den själv. Besod av vardera 40-30 och 20 sek arbete, så lite vila som möjligt.
Vi avslutade med en thrustersstege med medicinboll (bollar och stockar funkar att hålla för min handled, men inte stänger än så länge)
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
 
Var inte supertrött efter passet, men tydligen gav det något ändå för jag hade träningsvärk två dagar efter! :/
 
 
Lördagen då?
Jo; jag hade bokat in ett spinningpass på lördagförmiddag 10:30. Jag var laddad och såg fram emot att få cykla lite! :)
Vad som sen hände vet jag inte... Jag var helt galet slut i benen och allt var jobbigt...Jag gav inte upp i alla fall: jag körde så hårt jag orkade med och det hjälpte verkligen med instruktörens pepp!
Var totalt färdig efteråt så jag gjorde ju mitt max. Avslutade med ett 6-pack promise innan det var dags att gå hem - nöjd ändå får man väl säga...?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: