cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Ner och sen upp igen

Kategori: Träning

Så kändes det med träningen under tisdagen och onsdagen i alla fall: planen var att jag skulle gå på klubbens träningspass i tisdags, men jag körde löpning med Coach istället.
Eller: löpning och löpning ;) - snarare joggingtur! Det finns bra spår i Ågesta där de även har ett utegym.
Som bekant är jag inte särskilt förtjust i löpning som träningsform, men jag kämpar på ändå.
Den här dagen var inget undantag: det var ren och skär pina då jag fick enormt ont i axlarna och nacken :P. Jag fattar inte hur jag ska lära mig att slappna av??!
Nåt som däremot är positivt är att mina blodsockervärden håller sig på en lägre nivå och inte stiger så mycket...
 
  
 
Onsdag då? Jo, jag körde en blandning av klubbens måndags- och onsdagspass! Värmde upp med promenad till gymmet och sen blev det följande:
 
SWOD
OHS (over head squats)
3-3-3-1-1-1
Jag persade! - trots att jag var helt själv och inte hade någon som vaktade eller peppade så orkade jag lite mer än sist :D
Jag fick upp maxvikten ovanför huvudet en gång, misslyckades med squaten och tappade vikten på golvet. Första tanken var: "Äh, då skiter jag i det här - jag klarade det inte". Samtidigt så kände jag att jag hade ju faktiskt fått upp den! Det var  ju bara en liiiiten bit kvar; klart jag måste testa i alla fall en gång till - och det gick!! Attans vad glad jag blev!  
Dock gjorde jag en Matthias Steiner  och råkade "tappa" en av de lättare vikterna på nacken när jag skulle försöka få upp vikten över huvudet. Jag skrapade bara upp ett sår snarare än att ramla omkull och behövde inte läkarvård ;)
 
WOD
Double unders
Situps
50-40-30-20-10
Mina double unders ser typ ut som i klippet - NOT! ;)
 
Jag var nöjd och glad och ska försöka ta med mig den känslan på denna morgons joggingtur - wish me luck!
 

Kommentarer

  • C säger:

    Härligt kämpat! Något jag borde ta efter ^^ Jag vet iaf hur man slappnar av i ansiktet - man ser ut som en bulldog när man springer men vem faan bryr sig!! :)

    Svar: Haha! Vad är anledningen till att man ska slappna av i ansiktet? Blir man mer avkopplad i resten av kroppen? :)
    Cissif

    2012-08-09 | 23:33:20

Kommentera inlägget här: