cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Intervaller

Kategori: Träning

 
Jag och syster tog oss till Ågesta igår för intervallträning! Det hade varit uppehåll och fint väder hela dagen, men på vägen hem kom det flera störtskurar så det var ganska blött både i spåret och på utegymmet...
 
Det började skymma så smått och var väldigt rått ute när vi kom fram *brrrr*. Vi inledde med ett intervallpass som jag kört tidigare - det kändes toppenbra och vi var verkligen på samma nivå :) Fick inte ont någonstans *hehe*.
Det var skönt att ha sällskap - man peppar varandra utan att behöva säga så mycket!
 
När vi stannade vid "gymmet" så var det ganska mörk och inte särskilt mycket folk - bra! Då fick vi ha redskapen för oss själva :D
Vi hade bestämt en del övningar tillsammans och syster byggde ihop cirkeln med samma tema som intervallerna under löpturen: arbete 1 min, vila 30 sek.
Vi körde 8 övningar X 2 varv - en eller ett par av dem gjorde vi olika pga min handled:
Tuckjumps (jämfota höga hopp)
Plankan
Axelpressar (vi använde en av stockarna som finns på gymmet)
Squats (knäböj)
Hopprep - singelhopp (jag = jumping jacks)
Bänkpress (jag = floor wipers fast utan skivstång)
Box jumps (på stubbarna som dock hade blivit blöta av regnet så vi hoppade "försiktigt")
Mountainclimbers
 
NÖJD! :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: