cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Iskaffe á la LCHF

Kategori: LCHF min mat

 
Har aldrig druckit en "riktig" iskaffe någon gång och jag vet inte ens hur det smakar, men av någon anledning blev jag sugen på att testa att göra en egen.
Nästa gång kommer jag att använda starkare kaffe istället för snabbkaffepulvret dock. Vill man ha en sötare smak så kan man tillsätta lite sötningsmedel.
 
Cissis iskaffe
6 isbitar
1,5 dl äggmjölk - den här gången innehöll äggmjölken 50/50 av kokosfett och smör! (man kan ju ta grädde om man hellre känner för det, men jag måste ta hänsyn till mitt blodsocker ibland)
1 tsk snabbkaffepulver
1 dl nybryggt kaffe
Mixa!
 
Det vart supergott - tycker i alla fall jag :)
 

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Låter supergott, ska testa!

    Svar: Har du druckit iskaffe någon gång? Jag vet inte hur de smakar, men man får nog som sagt prova sig fram med grädde och sötningsmedel om äggmjölken inte duger. Berätta gärna hur du gjorde och vad du tyckte! :)
    Cissif

    2012-08-02 | 23:07:00
  • Camilla säger:

    Jag har druckit TYP Iskaffe, på starbucks.. men då var det lite karamell och grädde inblandat... ;)

    Svar: Tur att man kan göra LCHF-karamell-iskaffe själv då! ;) Finns ju en massa ekologiska smaktillsatser på lchf-butiken
    Cissif

    2012-08-03 | 09:02:05

Kommentera inlägget här: