cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Träning med käraste syster

Kategori: Träning

 
Skulle ju som sagt träna med syster igårkväll, hittade en WOD på funtionalfitness.se - men jag fick justera två av övningarna så att de passade min handled (skriver dem inom parentes).
 
Såg fram emot kvällens pass och det hade ju varit superväder hela dagen! Saker och ting strulade och vi kom iväg ganska sent: lagom till regnet började droppa *suck*
Aja, det var bara att dra på sig "GI Jane-humöret" och köra :) - det som peppade mig mest var en av de inspirationstexter som jag lade upp för ett tag sen:
"Discipline is doing what you know needs to be done even if you don't want to do it"
 
Höll till på Ågesta utegym för nedan
Vi började med en uppjogg på 1 km - ganska lugnt tempo - innan WOD:en
50 jumping jacks
50 shoulder press på en ganska lätt stock som finns uppsatt (armhävningar)
50 tuckjumps
50 mountain climbers
50 situps
50 squats
50 shoulder press (burpees)
50 jumping jacks
Nerjogg 1 km
 
Det var ett kul pass, men nästa gång kanske jag lägger till fler i antalet eller kör ytterligare en WOD alternativt en styrke/-teknik WOD så att man blir HELT slut!
Det bästa var i alla fall att ha sällskap och jag kände mig nöjd efteråt: regnet gjorde inte så mycket alls och energin kom liksom strömmande tillbaks redan under uppjoggningen :)
 
Måste också bli mycket bättre på att stretcha: har värk överallt men främst i skenben och axlar - tyvärr inte träningsvärk :S...
 
Karln/Coach stod för kvällens middag och det blev ugnsrostade haricot verts med het baconröra - yummie!
 
 
 

Kommentarer

  • C säger:

    Att träna i lite lätt regn är det bästa ;)

    Svar: Ja... Man speedar på lite och känner att man är "hård" *hehehehe*
    Cissif

    2012-09-12 | 23:40:28

Kommentera inlägget här: