cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Recension av AG

Kategori: Allmänt



 
Var ju på restaurang med några kollegor i fredags - Restaurang AG på Kronobergsgatan i Stockholm.
Alltså... Ja går inte särskilt ofta på dyrare restauranger så jag har inte mycket att jämföra med, men fasiken vad bra det var!
 
Toppenservice, supergod mat, cool inredning (bortsett från lite kost som jag inte försod mig på), jättefint porslin och skitfina bestick :)
Det var inte alls ngra problem att ersätta potatis och bröd med exempelvis sallad - två till av oss som LCHF:ar ;)
 
Dåliga mobilbilder och dessvärre fick jag inte med varmrätten och desserten...
 
Förrätt  
Hel kronärtskocka med vispat brynt smör
Varmrätt
Griskulting Cochinillo med tryffelmajonnäs & grönsallad - en rätt för två som jag delade med en av de andra
Efterrätt
Vi var fyra som delade på tre olika ostar: Taleggio, La Tur och Capridor
 
Jag har aldrig ätit Griskulting förut - kändes lite makabert att beställa.. - men det var sååååå himla gott!
 
Ostarna var dock inget märkvärdigt, men de serverades med rostade valnötter och lite honung för att "piffa till det".
Kan definitivt tänka mig att gå hit igen, men då ska man nog se till att ha lite på fickan ;)
 




 
 
 

Kommentarer

  • Marja - Baka Sockerfritt säger:

    Jag var där för cirka ett år sedan. De hade riktigt bra personal. Tyvärr var fisken jag beställde inte en favorit. Men efterrättrna var goda ;) Ostbricka och allt!

    SV: tack för din kommentar. Du får jättegärna nämna min blogg!

    Svar: Du borde kanske göra och sälja en bakbok med dina recept? :)
    Cissif

    2012-09-18 | 21:19:21
    Bloggadress: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här: