cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Blä...

Kategori: Allmänt

Ur blodsockersynpunkt var gårdagen den sämsta på länge; värdena åkte upp och ner som jag vet inte vad...
Har ingen förklaring alls, men jag börjar fundera på om det kan ha med nattsömnen att göra som jag skrev om för en tid sen? Förra veckan sov jag runt 9 timmar per natt och dessutom gick jag och lade mig efter att jag tagit långtidsverkande på morgonen - idag går jag ju upp direkt när jag tar insulinet. Läste någonstans att det tar två timmar innan just långtidsverkande börjar verka.
 
Ikväll ska jag ut och äta med jobbet.
När sockret har varit så ojämnt och jag har tagit så mycket insulin så känns det inte så bra att köra en två/trerätters på restaurang: jag vet ju att kroppen reagerar på maten och att det man äter allt som oftast innehåller något som höjer värdena. Det är liksom lättare att hantera om sockret har hållit sig jämnt några dagar innan: då vet jag mer exakt hur mycket insulin jag behöver - nu har jag ingen aning. 
JAG upplever det som att jag inte ens har tränat när det blir såna här svängningar och höga värden eftersom att magen liksom svullnar, jag blir trött och äter ibland mer (får ju känningar de gånger som det blir för mycket insulin), blir på dåligt humör... 
Bestämde mig i alla fall igår för att acceptera att vissa veckor är såhär; jag ställde om insulinet strax före och under den veckan som jag var hemma - nu har jag kommit tillbaka till vardagen med jobb och allt så det är klart att det krävs en viss omställningsperiod *skit också*.
 
På grund av mina dåliga värden var jag på vippen att strunta i träningen igår, men jag tog mig i kragen och stack ut ändå. Planerade att köra i lugn takt så att jag inte stressade kroppen ännu mer.
Jag tog två dl EAA och gick bort till IP:n här. Under promenaden dit började jag må bättre och när jag startade WOD:en kändes saker och ting inte alls så jobbigt och svårt - jag körde på och var ganska nöjd med mitt tempo!
Jag körde två varv mer än den ursprungliga som jag återigen hittat på funtionalfitness.se
 
5 varv
400 m löpning
30 utfallssteg
15 T2B
 
Nu hade jag ingen stång att hänga i för T2B - dessutom klarar inte min handled sånt än - så jag körde en egen variant på marken: ligg raklång på rygg, lyft upp benen och "tryck" upp höften så att rumpan lyfter från marken. Den här övningen kallas säkert för nånting, men jag har ingen koll... Ska se om jag kan hitta nån film på hur det ser ut ;) 
 
Med hopp om en bättre dag idag - ha det bra!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: