cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Vad är det frågan om???!!

Kategori: Träning

 

 

 

Den här veckan har verkligen inte varit bra ur blodsocker- och träningssynpunkt och jag är så nedra besviken...

Värdena har svängt upp och ner och jag har känt mig svag och slö på de få träningspass jag har genomfört i veckan. Funderar igen på om EAA-pulvret har någon inverkan? På typ1 diabetiker kanske det inte är någon bra lösning? Kanske ska äta som vanligt (bortsett från fastan vissa dagar i veckan) och bara ta tillskott av proteinpulver nån gång per dag?

Bilden ska i alla fall peppa mig att köra hårdare på träningen (vilade för mycket idag kände jag) och jag funderar på en revansch redan imorgon söndag. Denna gång utan EAA innan.

Åker på en jobbresa till Turkiet på onsdag och kommer hem på söndag; har inte bestämt än om jag ska ta "vilodagar" där eller om jag ska köra på med träning om de har gym och så... Får se hur det känns, men jag packar med träningskläder i alla fall!

Dagens pass på klubben såg ut såhär:

WOD: Nutts
På tid
10 Handstand push-ups
15 Deadlift (marklyft) 115/100
25 Box jumps
50 Pull-ups
100 Wallball shots (7kg's medicinboll)
200 DoubleUnders
Run 400 meters with 20kg plate

Det är en sk. "Hero WOD" och dessa skapas till minne av militärer som dött i tjänsten. Kan avslöja att jag inte hann klart på maxtiden idag... :(

Nu snart ska jag och coach ta en långpromenad i solskenet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: