cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Låga värden

Kategori: Min diabetes

Trots mina "utsvävningar" vad gäller dricka och mängden mat under lördagkvällen så har mina blodsockervärden varit enormt låga under söndagen: jag har haft nivåer på mellan 1,8 och 2,5 - riktvärdena är någonstans mellan 4,0 och 6,0 - och levt på nötter hela dagen.

Jag och karln min var ute och kollade träningskläder (behöver verkligen uppdatera den delen av garderoben...) men det gick väl sådär just på grund av att jag låg så lågt i sockret... Men han är ju halvt handikappad sedan operationen för 2,5 vecka sedan så jag behövde nog inte ha så dåligt samvete för mitt oengagemang ;)

 

Vill HAAAAAA:

 

 

 

 


Jag tror mig veta vad som kan ha bidragit till värdena idag och det stavas D-vitamin... Mer om det i ett kommande inlägg! Måste experimentera lite mer först ;)

 

 

Slutligen en bild på dagens middag; Choklad- och tomatkyckling serverad med rostade grönsaker

 

 

 

 

Ingredienser:

Hel kyckling som kokat i 2 timmar tillsammans med lök, lagerblad, vitlök, kryddpepparkorn, cayennepeppar, salt.

Chokladsås: rödlök, vitlök, kokosfett, kycklingbuljong från den kokta kycklingen, sambal, ingefära, kanel, cayennepeppar, salt, 100% choklad, krossade tomater, kokosmjölk

 

På grund av hur blodsockret har varit under dagen så skippade jag insulin helt och hållet till middagen; ska bli spännande att se resultatet imorgonbitti!

 

Dags för lite förberedelser till veckan, sen: sovdags *zzzzzzzzzzz*

 

 

Kommentarer

  • ylva säger:

    Jobbigt med för låga sockervärden! Maten ser och låter så god ut! Skall verkligen prova! Du har ju många god och hälsosamma tips även för icke diabetiker - tack

    2012-05-07 | 18:51:41
    Bloggadress: http://cissif.logg.se
  • ylva säger:

    glömde - har också tagit D-vitamin dagligen en period och när insulinpumpen sitter där den ska är mitt socker också väldans bra - kanske p g a D. vit? får se hur det går för dig! spännande

    2012-05-08 | 20:20:45
    Bloggadress: http://cissif.logg.se

Kommentera inlägget här: