cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Testing, testing...

Kategori: Träning

Hela onsdagen präglades av trötthet och omotivaion - vilket skulle kunna bero på pollenallergimedicinen som jag tar (flera som säger att de blir trötta av den) - men Le coach gjorde mig sällskap på lunchen och peppade inför kvällens WOD (workout of the day). Hmmm... Jag undrar om jag borde börja betala honom snart? ;)

 

Mina värden åkte väl lite bergochdalbana under dagen och på eftermiddagen så jag tog inget mellanmål innan det var dags för träning; istället blev det lite insulin - kan inte träna på för höga värden.

Ungefär 10-15 min innan passet tog jag mitt nya EAA! Kan inte avgöra om det var det eller om det var psykiskt eller något annat, men jag kände att jag var lite mer explosiv på vissa övningar och att jag liksom "orkade" genomföra dem. Sen fick jag väl en asdålig tid, men det beror på att tekniken inte sitter helt på allt... Jaja: jag gjorde woden på 1.30 min bättre än förra gången - då ska också nämnas att jag skalade sist!

 

Det intressanta var dock att mitt värde efter träningen låg på exakt samma som innan jag tränade! - i normala fall har det ju höjts en del. Kan inte bedöma än om det berodde på EAA:n, avsaknaden av mellanmål, tillskottet av insulin innan eller att passet blev mer utdraget och kanske inte stenhårt intensivt under hela genomförandet...

Idag kommer "det verkliga testet" - jag har fastat sedan cirka 21 igårkväll och ska köra ett spinningpass på lunchen; innan det ska jag tillföra lite EAA: ska bli så spännande!!


Vad var det för WOD jag genomförde på klubben då?? Jo; ANGIE :P

100 pullups

100 push ups

100 sit ups

100 squats

 

Händerna mår väl sådär efter 100 pull ups....

 

Kom hem sent och skulle laga middag så jag satsar på dubbla 6-pack promise en annan dag istället!

 

Idag skippar jag pollentabletterna och ser om det blir någon skillnad.

Så laddad för fastan, EAAn och efterföljande träning - kan knappt vänta! =D




Kommentarer


Kommentera inlägget här: