cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Upp till bevis!

Kategori: Träning

 

 

Varken mina händer eller min handled klarade av Crossfit-passet på klubben idag så jag bestämde mig för att öva löpträning hemma istället.

Upp till bevis för mina nya löparskor! Coach var med mig och peppade inför kvällens pass. Jag spänner fel muskler och får ont i både rygg, axlar, nacke och huvud... Vet inte riktigt hur jag ska bli kvitt de tendenserna? Han försökte så gott han kunde att komma med tips och råd och jag tänkte på det under hela tiden jag sprang. Avslutade sista sträckan med 14 tabata-spinter - JOBBIGT! ;P

Idag körde jag 6-pack träningen utomhus och det var riktigt härligt :)

Med tanke på att mina värden varit lite instabila under dagen idag och att jag var ganska seg pga det så är jag nöjd med min insats: jag tog i lite extra när det kändes motigt och det är så man måste göra för att komma någonstans! Uppskattade verkligen att ha coach i samma spår (om än promenerandes än så länge) och det är nog det jag behöver i min lilla svacka.

Apropå instabila blodsockervärden: sockret var bra hela dagen igår och vi promenerade ju som sagt en hel del på dagen samt att jag avslutade kvällen med spinning och ytterligare en promenad. Trots det hade jag superhögt socker innan läggdags! Funderade och funderade och kom fram till att det med stor sannolikhet berodde på att jag tog ett par klunkar espresso någon timme efter träningen och strax före middagen... :/ No more caffein säger jag bara! Fast det beror ju säkert på i vilka sammanhang och hur värdena har varit i övrigt... Men också vad jag äter i samband med kaffedrickandet. När jag tog espresson så hade jag inte ätit på flera timma till exempel.

Aja - det är en dag imorgon också ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: