cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Solskenssöndag

Kategori: Träning

Har blivit mycket fysisk aktivitet idag! Morgonpromenad, tvätta bilen (räknas det som motion? ;D)...

Det blev en oplanerad fasta på ca 16 timmar också: varken jag eller karln var särskilt hungriga imorse så efter biltvättning åkte vi in till stan, promenerade ett par timmar och tog sen en lättare lunch på Söder - mitt i solen!

Apropå fasta: nu när det inte blir så mycket träning utöver promenader för honom, så har han börjat testa på fasta han också. Det verkar funka bra och han håller sig till lunchdags :). Man sparar väldigt mycket tid på att inte äta frukost på morgonen; man kan ju ägna sig åt andra saker istället.

 

Vi promenerade en liten stund till innan vi åkte hem igen. Sockret har varit bra idag, men jag fick blodsockerfall lagom till lunchen. Hade jag tränat en timme istället för att promenera i två så hade sockret stigit - promenader är lågintensiva och då utsöndras varken adrenalin eller endorfiner eller nåt annat om höjer mina värden.

 

Tanken var att jag skulle springa utomhus och inviga mina nya löpardojor idag, men jag var inte riktigt motiverad till den typen av träning så jag bokade in mig på spinning istället.

Det vart inget 6-pack efter gårdagens träning så jag körde två idag istället; ett före och ett efter spinningen.

Tog inget EAA innan och vad jag märkte gjorde det ingen skillnad för min prestation.

DOCK kände jag av gårdagens benträning något alldeles överj***igt: fick mjölksyra i låren av minsta lilla ansträngning och det har aldrig hänt på ett spinningpass förut! :P. I och för sig blev det dåligt med vätska i solen idag så det kan ha varit en bidragande faktor...

Vet inte riktigt vad som är galet med min kropp just nu... Min syster föreslog överträning, men jag vet inte det jag: tränar inte mycket mer än någon annan egentligen?

 

Efter middagen tog i ytterligare en promenad: superfint väder och fortfarande varmt i luften så vi var bara tvungna att passa på!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: