cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Lördagen so far...

Kategori: Träning

Inte heller denna förmiddag gav EAAn någon extra push; jag var smått omotverad att träna, men Coach följde med och då kändes det bättre ;) - tror faktiskt att vädret har en stooooor inverkan på humöret också!

 

Det positiva med träningen idag var att jag PRade antalet double unders i rad! *glad* Jag var faktiskt glad att jag gick: det var ett sinnessjukt jobbigt pass, men så himla skönt att få ge det allra sista man har efter veckan :). Benen är dock fortfarande helt slut och jag behövde smörja in ena skenbenet med Voltaren :/

 

Dagens pass:

40 double unders

20 box jumps

20 toes to bar (T2B)

20 front squats med 30 kg stång (jag gjorde dock back squats pga att jag har problem med min handled och belastningen blir fel)

40 double unders

15 box jumps

15 T2B

15 back squats

40 double unders

10 box jumps

10 T2B

10 back squats

40 double unders

 

Det som försämrar min tid är de där nedrans double unders, men jag ger mig f*n inte! En dag.....

Tack för all pepp idag alla som hejade på! :D

 

Aja; det bar av hemåt, vi bakade en kaka (där vi i vanlig ordning bytte ut glasyren mot sånt vi hade hemma) efter mina 6-packsövningar.

Stack sen vidare till min bror och hans familj - som inte LCHFar. Minstingen gillade kakan riktigt mycket och den stora killen gillade kakan efter att glasyren skrapats av. Så himla roligt att barn/folk som är vana vid traditionell mat (eller vad man nu ska säga) gillar sånt som man plockat bort i stort sett alla kolhydrater och socker från!

Hade ett par jättemysiga timmar där innan vi åkte hem igen :)

 

Nu är det snart dags för middag och sen: BIO! Vi ska se The Avengers med syster och hennes karl <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här: