cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Lediga tisdag...

Kategori: Träning

 

 

...inleddes med fasta och träning!

Körde ett intervall-pass som Syster mejlade om: ett intervallpass  där du försöker springa klart fortare än din vanliga fart, till exempel “60-30”: uppvärmning 10 min, 15 min “60-30” där du varvar 60 sek snabbare löpning med 30 sek gåvila, nerjogg 10 min. Intervaller känns så himla mycket bättre och roligare än "vanlig" löpning: jag får inte lika ont i axlar och rygg tack vare att jag får chans att koppla av då och då... Antagligen fel teknik i normala fall men vad gör man.. Har försökt att ta till mig av alla möjliga tips och trix som Coach och Syster kommer med, men det funkar inte så bra :(. Preppade löpningen med halva dosen EAA (1dl istället för 2dl) och tog andra halvan nån timme efter att passet var avklarat - alltså efter åtta minuter 6-pack. Kändes bra! Det kanske är så jag behöver göra; dela upp aminosyrorna...

Hade lågt socker när jag vaknade imorse så det blev en liten skvätt grädde och ett par tre mandlar innan jag stack ut. Efter träningen hade värdet stigit en del, vilket gjorde att jag tog en enhet insulin. Ingen mat än; jag skulle in till stan och klippa mig - spännande att se hur kroppen och sockret reagerar på det??! :). Bra visade det sig - jag klarade mig och det sjönk lagom till klippningen var över och dags att sticka hem och äta dagens första måltid.

Helt fantastisk upplevelse hos frisören idag förresten *skratt* - de hade frottéhanddukar istället för vanliga pappershanddukar på toaletten! Frågan är vad som är minst miljöfarligt: att återanvända och tvätta handdukar varje dag eller att tillverka/återanvända och kasta pappershanddukar? Beror säkert på vad för tvättmedel man använder och hur återvinningen av pappret går till.. Aja; det kändes lite lyxigt i alla fall ;)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: