cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

I löööööööv mina nya löparskor! <3

Kategori: Träning

 

 

Borde ju faktiskt recensera mina nya skor! Det är Asics, en terrängvariant. Jag är inte en van löpare och jag har aldrig haft några "riktiga" skor. Aldrig testat vilken typ av skor jag borde ha. Men de här är supersköna! De sitter åt runt hälen, stöttar på utsidan och i hålfoten, känns stabila men ändå "studsiga" i sulan - alltså; det är inte stumt att springa med dem...

De passade alldeles utmärkt på dagens CrossFit-pass som utfördes utomhus:

800m löpning

200m walking lunges (utfalssteg)

600m löpning

50m broad jumps

150m sicksack-steg (svårt att förklara, men man hoppar liksom framåt från det ena benet till det andra - och tar ut stegen)

400m löpning

 

Eftersom att vi var så HIMLA snabba… Avslutades passet med tabata-sprinter (8 X 20s sprint + 10s vila)

 

När jag kom hem körde jag 6min 6-pack i lekställningen utanför ;) - fick vara ifred från alla ungar denna gång! *haha*

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Schysst pass! ska jag nog köra i helgen :)

    2012-05-31 | 08:53:56
  • Cissi säger:

    Gör det! Skrämmande till en början men det var himla schysst - efteråt ;)

    2012-05-31 | 21:20:51

Kommentera inlägget här: