cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Härlig dag!

Kategori: Min diabetes

Den här dagen har varit riktigt härlig och känts riktigt lång!

Var uppe med tuppen för en promenad och förberedelser inför en mini-utflyktsdag med mina syskonbarn <3: hämtade dem vid tiosnåret och stack iväg till närmaste lekpark.

Hade en suuuupermysig förmiddag med lek och stoj - vädret var verkligen med oss och det kändes skönt att vara ute en hel dag...

Hur blev korvbrödet då? Helt ok! Väldigt mättande, men det gör ju bara att man klarar sig längre på en mindre mängd mat. Minsta killen åt bara brödet (tyckte att det smakade kaka - vilket inte riktigt var min avsikt men ett bra betyg) och den äldste åt det utan någon kommentar :).

Korven var grill- och varmkorv med så hög kötthalt som möjligt; minst 70% och som mest 92% (!!). De bästa fick vi tag på på Lidl (Twinner).

Dessvärre innehåller i stort sett all korv både potatismjöl och dextros - vilket jag bittert fick erfara när jag mätte mina värden ett par timmar senare: jättehögt :(......

Jag har hunnit med att träna också! - typ ;). Jag och min äldsta brorsson hade sprinttävling: det räknas väl? *hehe*

 

Det bästa med att "låna" ungar är att man kan lämna tillbaka dem när man vill; vilket vi också gjorde någon timme efter lunch :) - lagom till att solen kom fram ordentligt.

 

Åkte hem, droppade av packningen och åkte in till stan för en härlig promenad i solskenet! Svängde även förbi Hammarby Sjöstad och tog en kaffe (ej koffeinfri; hör och häpna!). Vi satt alldeles perfekt i lä och bara njöööööt.

 

Apropå blodsockervärden; den senaste veckan, en och en halv har mina värden varit något högre än när jag precis slutade med kaffet och jag har reagerat mer på mat med lite mer kolhydrater än 5%.

Idag slog det mig då att jag började med EAA pulvret i ungefär samma veva: jag undrar om det kan vara en bidragande orsak? Att det höjer värden litegrann över hela dygnet? Ungefär som koffeinet verkar ha gjort?

Frågan är om jag ska lägga ner pulvret ett par dagar bara för att testa? Synd bara för det var inte så billigt och dessutom gör det att jag inte behöver äta något mellanmål på eftermiddagarna innan träningen...

Jajja; jag får se.. Avvaktar lite med det....

 

Lite bilder från dagen idag:


Man blir så skönt trött efter att ha varit ute i friska luften en helt dag: kommer nog att sova gott inatt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: