cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Fastaaaaaaaaa....

Kategori: Träning

Fastade idag; började dagen med bra värden som sakta sjönk under förmiddagen. Lyckades dock hålla mig mellan 3,5-3,9 vilket gjorde att jag inte åt något för att höja värdet
Kände mig pigg och ganska klar i knoppen! Sen var det dags för lunch; jag tog nån enhet mer än vad jag skulle ha gjort om jag ätit frukost. Trots det steg blodsockret tre gånger så mycket :(. Jag tror återigen att kroppen suger åt sig mesta möjliga när den väl får mat... Antingen ska man äta pyttelite och sprida ut målen under ett par timmar direkt efter fastan, eller så ska man ta mer insulin - problemet är bara att blodsockret sjunker ytterligare några timmar senare... Jag tog ju insulin för att jag är "rädd" för att ha höga värden och må dåligt. För att bli av med det så fort som möjligt så åtgärdar jag det.... Därför ska man nog avsluta fastan med träning: då sjunker blodsockret snabbare direkt efter maten har jag noterat!

Fick besked om att proteinpulvret jag beställde för ett tag sedan nu äntligen har kommit! Wiihii!
Dock hade puckona hos återförsäljaren skickat FEL - trots att jag flera gånger påtalat vilket pulver jag skulle ha *morr*... måttligt irriterad...

Jaja; efter det konstaterandet stack jag ut och tränade - en WOD jag hittat på själv! Coach hängde med och såg till att jag gjorde vad jag skulle ;)

25 Rows (fast jag körde med stång och inte ringar)
25 Push ups
10 Ninja rolls (utan att avsluta med burpees)
20 Rows
20 Push ups
8  Ninja rolls
15 Rows
15 Push ups
6 Ninja rolls
10 Rows
10 Push ups
4 Ninja rolls
Avslutade med 7min jobbig 6-pack - kul att kunna inspirera barnen som hängde i lekställningen där jag tränade ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: