cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Tisdag och trött...

Kategori: Träning

 

Jättetrött hela dagen idag; ryckningarna i ögat vägrar ge med sig, men jag jobbar på att försöka komma i säng innan halv elva på kvällarna!

 

Inte ett dugg peppad att gå och träna idag, men gissa om jag var glad att jag tog mig till klubben i alla fall! Uppvärmningen bestod bl.a i att göra ett marklyft var 30e sekund med 10kgs påslag varje gång ända till man inte orkade mer. Som tur var övade jag ju på marklyft i torsdags + att squat snatcharna (från igår) innehåller marklyftstekniken.

Jag orkade mer än vad jag trodde och har nu kommit på ett sätt att lära mig maxa/öka vikten: lägga på 10 kg varje gång, bara några få reps på samma vikt och inte vila för länge mellan varje! :)

 

Dagens WOD :P

50-40-30-20-10 av

Double unders 

Burpees

 

Kass tid, men jag kämpar mig igenom double unders som sinkar mig hela tiden - kändes bra att vara helt slut efteråt! :D

 

Avslutade kvällen med en promenad: det var ju uppehåll *hehe*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: