cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Revansch - check!

Kategori: Träning

Japp; faktiskt :) Jag tog en revansch igår på måndagens träning med den här WOD:en


WOD, 4 rounds of
10 One-arm KB snatch (där kulan ska nudda golvet varje gång) 24/16
10 Sprint X 10 meter

Dock kan jag inte göra KB snatch med min vänstra hand pga handleden, så jag fick göra 10 Russian swings och 10 SDHP (sumo deadlift high pull) på DEN armen. Jag var laddad och gav mig fan på att jag skulle köra rekommenderad vikt för tjejer 16kg - oavsett hur lång tid det skulle ta! Plus att jag verkligen skulle försöka hålla tempot på sprinterna :)

Vi avslutade med 1:30 min så många kettlebell clean and jerk som möjligt, med en kettlebell i varje hand - jag körde dock bara med högra.. Nöjd blev jag efter dagens prestation! :D Hade laddat med ca 7-8 gram EAA. Har ju tagit endast 5 gram den senaste tiden, men jag har upptäckt att det kanske inte påverkar värdena så mycket som jag trodde förut. Testar att öka lite försiktigt

Idag vaknade jag med vääääärldens träningsvärk i ryggen! Gjorde ont bara jag nös... Kommer att hoppa över den WOD som är på klubben idag - alldeles för mycket påfrestning på handleden - och kör löpning i spåret istället. Inga intervaller denna gång; får se hur det känns - i synnerhet med tanke på ryggen :S

Dagens fastefrukost består av kaffe kryddad med kanel, kardemumma och ingefära! *hmmm; får man krydda när man fastar månntro?*

 

 

Ha en bra en!

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Var kaffet gott?? Låter intressant i alla fall, jag ska nog testa det! :)

    Har du någon KB hemma? vi kanske kan köra lite KB wodar tillsammans isf i sommar

    Svar: Jepp - det var gott! Ingen KB tyvärr.... Men jag hade gärna kört lite utomhus! Det finns alla möjliga olika vikter på gymmet här och jag ska nog försöka mig på något mellanting mellan 16 och 24 kg - bara för att komma upp nån gång :)
    Cissif

    2012-06-20 | 08:44:42

Kommentera inlägget här: