cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

På't igen!

Kategori: Träning

 

 

Hade ryckningar i högra ögat under hela förra veckan, vilket ofta tyder på sömnbrist och stress, så det var skönt att vila från träningen under lördag och söndag denna helg. Tog bara en 1,5 timme lång promenad i solen igår - NÅN motion vill man ju ha även om man inte tränar.

 

Hela dagen var faktiskt väldigt behaglig: stressade inte till nånting och tog saker och ting som de kom.

Planen var att åka in til stan på förmiddagen och promenera, men det duggade och var mulet omvartannat så jag och Coach hälsade på en vän och fönstershoppade istället. Åt sen en tidig tacomiddag vid tretiden (SÅ himla gott) och njöt i solen med koffeinfri espresso. Eftersom att solen behagade dyka upp först nu så valde vi att ta en långpromenad.

Höll mig mätt från den tidiga middagen i flera timmar så det räckte med lite äggröra vid halv niotiden. Funkade faktiskt väldigt bra att göra såhär med maten! Och jag har börjat göra så att jag äter när jag blir hungrig: inte bara för att klockan visar ett speciellt klockslag eller för att det har gått ett visst antal timmar sedan senaste målet (som man altid annars fått lära sig).

 

Men, nu är det måndag och då är det bara att köra på med en ny träningsvecka! Kommer att bli mycket på jobbet så de här två vilodagarna har nog varit bra uppladdning för både och.

 

Ha en bra dag i skitregnet (när fasiken kommer sommaren??)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: