cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Fasta, träning, värden under måndagen

Kategori: Min diabetes

 

Vaknade till ösregn och med känning så jag struntade i promenaden på morgonen. Det enda jag gjorde åt känningen var att dricka en kopp te med 1 tsk grädde i.

I normala fall, när jag vaknar med känning och ska fasta, brukar jag ändock ta mitt långtidsverkande som vanligt. Den här morgonen valde jag att sänka med en enhet för att slippa känningar och alltför låga värden under förmiddagen. Det kändes jobbigare än vanligt med hungern - antagligen beroende på att jag inte ätit mer än äggröra kvällen innan - men håller man sig sysselsatt så glömmer man det snart.

Det funkade bra med sänkningen av långtidsverkande! Ända till jag märkte att värdena steg och steg och steg till strax före lunch. Det var inte jättehögt men det var tre gånger värdet som jag vaknade med.

Tog mer insulin än vanligt och åt lunch ca 16 timmar efter senaste måltiden. Vilket gav mig låga värden, men det var ändå "under kontroll".

 

Blodsockret höll sig bra resten av eftermiddagen/kvällen - inte ens en höjning efter träningen! Men det berodde antagligen på typen av pass:

 

Teknikträning på Squat Snatch! Jag är verkligen urusel på den övningen så det kändes superbra att få ägna ett helt pass åt att bara nöta.

Jag kom inte upp i någon ansenlig vikt, men nu har jag i alla fall fattat känslan och det är jag jättenöjd med :) Bara att skriva upp på "att-öva-på-listan"

 

Deadlift (marklyft)

Squat Snatch

Pull ups

Kommentarer


Kommentera inlägget här: