cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

De senaste dagarnas träning

Kategori: Träning

Precis som jag trodde vaknade jag med grymt stela ben i tisdags! ;) Och det blev inte bättre under dagen kan jag säga *hehe*

Som tur var skulle vi jobba med axlar på CrossFit-passet: 5 set av 5 push press - så tungt vi orkade (och lite till).

Vi hade 10 minuter kvar av vår timme och avslutade med en par-WOD där vi skulle klara av sammanlagt 50 st thrusters med 30kg's stång: den ena vilar medan den andra gör 5 thrusters och så turas man om till man nått 50 st.... Jag kände vad min träningsvärk kom ifrån kan jag ju säga! :P


Min 6-pack promise fick ett - för mig - abrupt slut! Jag körde nämligen den sista i tisdags i tron om att jag hade fem dagar kvar... Eftersom att jag har appen kvar så kommer jag ändock att köra några 6-pack då och då: det var ju riktigt kul och jag kan inte skiljas riktigt än ;D

 

 

Onsdagspasset innehöll tre olika WOD:ar! Hehe - en lättare uppvärmning med hopprep singlar/dubbelhopp (double unders), armhävningar, pull ups, squats - till höger på bilden.

 

Kvällens huvudattraktion:

10 meter hand stand walk - jag gjorde dock 20 st vanliga shoulder press pga min handled

20 chest to bar pullup - jag som kämpar med mina vanliga pullups fortfarande körde någon blandning av dessa två ;)

30 box jumps

40 kettlebell swings 32 eller 24 kg - jag tog dock en lägre vikt än rekommenderad tjejvikt på 24 kg. Har bestämt att jag ska ta mig till gymmet här hemma och öva på att ta tyngre vikter så att jag klarar den där 24:an! :)

 

Eftersom att vi var så grymt snabba bestämde sig vår instruktör för att vi skulle avsluta med ytterligare  tabata sit ups och därefter tävla i vem som kunde sitta längst i jägarvila (min ihållande träningsvärk i låren sved verkligen)

 

Ska bli skönt med lite vila efter fyra dagars träning! Laddar inför fredagspasset

 

Ha en bra dag :)

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: