cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Dagens träning och värden!

Kategori: Träning

Har haft väldigt bra värden idag! Tog protein till frukosten och en enhet insulin mer än om jag inte tar protein... Det enda är värdena efter lunchen! Spelar ingen roll hur lågt det ligger innan; det stiger ändå ganska mycket.... Kan inte ta hur mycket insulin till maten heller för det sjunker sen framåt eftermiddagen. Frågan är vad man ska göra? :S

Aja; åter till träningen! Jag åt lunch vid 12 och tränade på det 5 timmar senare; preppade bara med 5g EAA innan.

Kände mig lite seg och svårstartad ( hade något låga värden innan) men när WODen väl drog igång var jag ganska laddad!
50 Double unders
15 Push jerk (30kg stång)
40 Double unders
12 Push jerk
30 Double unders
9 Push jerk
20 Double unders
6 Push jerk
10 Double unders
3 Push jerk

Jättekul och jättemycket jobbigare än vad det ser ut - börjar få lite styr på mina double unders nu också *yay!*
Länkar övningarna när jag har möjlighet :)

Hemma körde jag 6-pack i 7 min i lekparken utanför - med publik.... Två småungar som stod och blängde och antagligen tyckte att jag använde lekställningen fel ;) Nu är det bara 10 dagar kvar! Vad ska man göra sen då? Det var kul med ett litet sånt här mål :D

Hade ett högt värde efter träningen, men det sjönk ganska snabbt med en enhet insulin. Verkar som att min kropp har lättare att hantera kvällsträning än morgonträning - ska nog googla och se om det ligger nåt i det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: