cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Dagens middagstips!

Kategori: LCHF min mat

 

Försöker att hålla mig till fiskrätter åtminstone en gång i veckan - blir ju två eftersom man tar matlåda dagen efter ;D - och då gärna tisdagar av någon anledning.

Den här gången kommer tipset från min kära syster! Grundreceptet ser ut såhär:

 

400g torsk

salt och peppar

4 msk pesto

150g Västerbottenost

2dl grädde

In i ugnen till det fått fin färg

 

Jag hade ingen torsk, ingen Västerbotten och bara 1 dl grädde så jag modifierade receptet en aning:

4 laxfiléer á 125g

5-6 msk hemmagjord pesto (var ambitiös nog att förbereda igårkväll)

2 dl riven parmensan + prästost

1 dl kokosmjölk

1 dl grädde

 

Smorde ugnsformen med kokosfett, lade i filéerna, salt + svartpeppar, på med pesto. Rörde ihop kokosmjölken och grädden, hällde över och in i ugnen på 200 grader ca 16-17 min.

Ugnsstekte haricot verts med havssalt och smör till. Fantastiskt gott och lätt att tillaga!

Tack syster :)

 

 

   

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Haha, det enda som bidrog till din rätt var iofs peston... och halva mängden grädde, men varsågod!

    2012-06-27 | 08:23:30

Kommentera inlägget här: