cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Utvärdering av veckan

Kategori: Min diabetes

 
Tänkte göra en egen utvärdering av den senaste veckan...
 
Sömn - Underkänt: har inte sovit mer än 5,5-6 timmar per natt. Att det ska vara så svårt att komma i säng i tid!
 
Mat - Godkänt bortsett från en dålig lunch ute i fredags. Första målet efter fastan var några salladsblad, 4 torra små kycklingskivor, lite keso, 1/4 avocado (det roliga var att rätten hette "Avocado och kyckling med bulgur" - jag plockade naturligtvis bort bulguren) och lite ceasardressing
 
Träning - Underkänt: både avseende antal träningstillfällen och prestation. Har varit så fruktansvärt slutkörd i kroppen så den har inte orkat... Ville inte - ALLS. Har dock märkt att det har varit väldigt mycket pollen ute den här veckan - hörde igår att det kan orsaka trötthet och koncentrationssvårigheter
Hur magnesiumet har verkat vet jag inte riktigt än: fortfarande slut i benen. Såg att jag köpte en blandning av kalcium- och magnesiumtillskott och jag borde kanske ta ren magnesium?
 
Blodscker - Godkänt! Har varit väldigt jämnt och ganska låga värden överlag :)
 
Fasta - Inget betyg: jag har kommit fram till att det passar nog mig bättre att fasta 1-2 dagar i veckan.
Trots att blodsockervärdena har varit jättebra, jag har hunnit med att göra mer saker under förmiddagarna tack vare att jag inte behövt lägga tid på att göra frukost och äta samt att jag har varit piggare fram till första måltiden. Detta på grund av att min mage inte funkar. Jag blir proppmätt av minsta lilla, den känns svälld i stort sett hela dagen och jag har liksom inte blivit hungrig mer än vid frukosttid på morgonen - har inte ens blivit hungrig när det är dags att äta.
Märkte också att; att avsluta fastan med träning innan man äter första gången är den bästa kombinationen - i alla fall för mig!
Hur det har funkat för coach vet jag dock inte riktigt: svårt att kommentera för att han har känt sig förkyld i veckan och då är det ju inget som är som det ska!
 
Sammanfattning: det finns absolut rum för förbättring! Imorgon; då..... ;D
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: