cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Tisdagens fiskrätt efter hårt pass på Nexus

Kategori: Träning

Tisdagsträningen bestod denna vecka av:
 
SWOD
Powercleans (frivändningar) 3-3-3-3-3
Jag övade dock på marklyft - återigen pga handleden :/
Vi hade ont om tid så jag hann bara med fyra av de fem 3:orna
 
WOD
30 pullups
50 thrusters
1000m löpning ( = 25 varv runt salen ;P)
Ajaja - mina händer! Tejphelvetet som jag lindat runt händerna knorvlade ihop sig och gled av, och det var inte så väldigt skönt att hänga i stången denna kväll! 
Thrusters gick däremot bättre, men OJ vad benen kädes stela när det var dags för löpningen! :D
 
Pullups på fredag igen: det är bra att vi slipper att hänga i stänger idag och att jag kör en löprunda imorgonbitti - så får händerna vila ett par dagar.
 
Middagen då?
Sällan jag kokar grönsaker nuförtiden, så jag valde det för omväxlings skull:
 
 
Torsk i jordnötssås och kokta grönsaker
Ett torskblock
Gul lök
Purjolök
Smör
Kokosfett
3 dl grovt mixade jordnötter (jag köper Änglamarks; de innehåller minst antal kolhydrater/100g)
2 burkar kokosmjölk
Sambal oelek
Dill
Gurkmeja
Paprikakrydda
Cayennepeppar
Spiskummin
Ingefära
Svartpeppar
Vitpeppar
Salt
 
Stek de finhackade grönsakerna i smör och smaklöst kokosfett. Krydda. Mixa under tiden jordnötterna ganska grovt. Häll i dem och bryn på svag värme; tillsätt mer smör.
Tillsätt kokosmjölken och koka upp till såsen blivit lite tjock i konsistensen. Skär fisken i kuber - salta och peppra - sänk värmen på plattan. Tillsätt fisken och sjud i ca 10 min. Klart!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: