cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Semestersocker :P

Kategori: Min diabetes

 
Min kropp och mina blodsockervärden börjar undra vad det är jag sysslar med tror jag ;/ - semesteromställningarna resulterar i att jag behöver ta högre insulindoser och ändå ligger värdena på något högre nivåer. Trots att jag dessutom rör på mig mycket mer än när jag jobbar!
Det jobbiga är att jag aldrig riktigt vet hur blodsockret ska reagera på mat och motion... De senaste dagarna verkar det som att det tar så väldigt mycket längre tid att få ner de höga sockervärdena.
 
Som igår till exempel: var ute och gick i butiker i ca två timmar, sen blev det en 1,5 timmes promenad med vänner - under den tiden sjönk blodsockret, men då hade det också gått 6 timmar sedan jag åt.
Tog ett litet mellanmål bestående av en halv ölkorv, tre fyra paranötter och ett par osaltade macadamianötter.
Tränade på det: körde Coach's axelövningar på gymmet, vilket inte borde resultera i förhöjda värden då det inte är riktigt lika högintensivt som exempelvis CrossFit.
Ack så fel man kan ha: värdena steg. Men då tänkte jag att kvällsträning brukar ändå ge lägre värden under natten och gå hyfsat lätt att få ned till middagen.
Fastän jag till och med tog en enhet MER än vad jag brukar behöva, låg värdena på en jämn nivå på ungefär samma som direkt efter träningen. Likaså tidigt imorse när jag skulle ta mitt långtidsverkande (som jag tar ca var tolfte timme).
 
Idag blir det tidig morgonlöpning: får se hur kroppen reagerar på det? Ska till diabetesläkaren på förmiddagen och vill hellre lägga träningen innan än efter - hela dagen går ju annars! ;)
Apropå läkare; det ska bli intressant vad mina prover visar nu - blodfetter, hbA1c mm :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: