cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Recap på fredagen...

Kategori: Träning

Under eftermiddagen i fredags var jag smått stressad bl.a över jobbet och att hinna till träningen i tid. Det påverkade garanterat mitt blodsocker då det steg från 3,7 till 6,0 på mindre än två timmar - utan att jag ens ätit något.
Eftersom att jag helst inte tränar med värden över 5-5,5 så tog jag insulin strax före passet: CrossFit brukar som bekant höja värdena. 
 
Den variant av FRAN som vi gjorde var faktiskt "rolig" :) Vi körde i team om två och delade upp den traditionella 21-15-9 på 3. 
dvs
3 varv av
7-5-3
thrusters
pullups
När den ena gör thrusters så vilar den andra. när nummer två kör thrusters så vilar den första. Därefter går man på pullups; den ena vilar och den andra arbetar
 
Jag avskyr FRAN i normala fall, men nu när vi körde två och två och dessutom delade upp övningarna så blev det både fysiskt och psykiskt mycket lättare!
 
 
Eftersom att min semester nu började hade jag planerat att "fira" in den med några glas vin och kanske nån drink eller så. Förberedde maten så mycket som möjligt innan träningen och bakade till och med en blåbärspaj!
 
Middagen denna kväll var cajunmarinerad stekt lax, ugnsbakade färska grönsaker, basilikatryffelmajonnäs och ostbollar (två olika smaker).
Strax efter maten fick jag jätteont i magen... Och det höll i sig kan jag lova. EFtersom att jag nu bakat en blåbärspaj så ville jag ju smaka - det vara bara att trycka i sig och sen gå och sova. Så mycket för den semestern! :( 
 
 
Något hade gjort mig magsjuk och jag mådde dåligt ända till sent på eftermiddagen på lördagen; tills jag bestämde mig för att testa på blåbär - alla säger ju att det ska vara bra för magen.
Jag mixade frysta blåbär tillsammans med ingefära och lite vatten. Påminde om  blåbärsglass! Det verkade göra susen för att efter det började jag pigga på mig och må betydligt bättre i magen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: