cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

PR, Personal Record, Personligt Rekord!

Kategori: Träning

 
Det gjorde jag på gårdagens träning i Shoulder Press och Push Press :D - dock inte i Push Jerk, men det kommer nästa gång! Ingen stor viktökning, men ändock mer än vad jag har tagit tidigare. Fick bra pepp och coachning av instruktören på klubben.
 
Såhär såg passet ut i sin helhet:
 
SWOD (beskrivning här)
Shoulder Press (strikta axelpressar) 5-5-5
Push Press (axelpress med 1 dipp) 3-3-3
Push Jerk (axelpres med 2 dippar) 3-3-3
 
Dessvärre sitter tekniken lite dåligt för mig: jag spände inte magen tillräckligt och så svankade jag lite för mycket - resulterade i en mindre felbelstning i ryggen vilket skulle visa sig stå mig dyrt senare :(
 
WOD
10 min AMRAP (så många varv som möjligt på 10 min)
5 Kettlebell snatch (hö arm)
5 Kettlebell snatch (vä arm)
Kettlebell:en får EJ släppas/ställas på golvet mitt i ett varv!
 
Det var här jag märkte av min rygg: var tvungen att bryta WOD:en efter 7 min på grund av att det liksom brände och sved i hela vänstra sidan av ryggen. Kunde knappt lyfta KB :(
 
 
Hade ju planerat att köra löpning på morgonen idag - kombinera det med fastan - men ryggen och en alltför sen middag igår resulterade i att det sket sig.
Jag fick en ordentlig känning 1,5 timme efter träningen och åt först ytterligare 30 min senare.
Känningen höll i sig fram till jag skulle gå och lägga mig, men pga att jag åt så sent hade jag istället högre värden på morgonen.
Varken sockret eller kroppen (inte optimalt att äta en timme innan läggdags) funkar som det ska när man äter middag alltför sent.
Förhoppningsvis kan jag köra en löprunda på söndag istället - kunde kanske vara bra att ta en vilodag i alla fall så att jag orkar med morgondagens CrossFit :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: