cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Morgonpass!

Kategori: Träning

 
Måndagen börjde med det pass som skulle hållas på klubben under eftermiddagen:
 
SWOD
5-5-5-3-3 av back squats
 
Coach var med och peppade och det gick ganska bra - tungt blev det, och jag har ökat på vikten en del :)
 
WOD 
AMRAP 12 min
20 Superman back extensions (egentligen 10 pullups, men jag hade inte möjlighet att göra pullups på gymmet denna morgon)
 
Man (läs: jag) får ganska lätt blåmärken på låren och höfterna när man kör HPS: men det är det värt - känns som att det syns at man har tränat hårt *hehe*
 
Avslutade det hela med ett 6-pack i 5 min.
 
Jag var nöjd efter morgonens träning - och skithungrig! Dessvärre var mitt blodsocker inte lika tillfreds: hade ganska högt värde och det höll i sig ända till eftermiddagen - fattar inte varför??!
 
 
Kan ju inte ta en proteindrink direkt efter träningen, så jag kom fram till att köra det som mellanmål på eftermiddagen de dagar som jag kör pass på morgonen - verkar funka som upplägg eftersom att jag ändå får lägre värden senare under dagen än på förmiddagen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: