cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Kort sammanfattning av onsdagen

Kategori: Min diabetes

 
Tränade ju i onsdags morse... Det gick sådär: orkade inte alls med den vikt som var RX (42,5kg) och hela WOD:en tog dessutom väldigt lång tid för mig. Jag var helt slut! Vet inte om det berodde på tiden på dygnet, att jag druckit för lite vatten och alldeles för mycket kaffe kvällen innan eller nåt annat... Det kändes inte så kul i alla fall :(
Avslutade med ett 6-pack pass - som även det kändes jäklarns jobbigt! Fattar inte... I och för sig har det varit lite sisådär med sömnen också den sista veckan (trots mina intentioner att sova minst 7 timmar/natt)
Aja; jag fick i alla fall träningsvärk i både ben och skuldror/axlar så det var väl inte helt dåligt genomfört
 
Jobbade sen på fram till eftermiddagen till det var dags att göra sig iordning för jobbmiddagen; vi hade bord på Caliente - en supertrevlig tapasrestaurang! Maten var jättegod och vi fick bord på deras uteservering. Vädret tillät oss att sitta utomhus ända till tio på kvällen :)
Det finns mat för alla smaker och det är lätt att anpassa en meny efter det jag kan äta - de är inte omöjliga att justera vissa rätter verkar det som. Kan garanterat tänka mig att äta där igen; priserna var också helt ok. Om man däremot ska säga något negativt så måste det vara att de var dåliga på att fylla på vatten; de kunde ha ställt fram en tillbringare på bordet så vi kunde fylla på själva - slipper de hålla koll på att glasen ska vara fulla.
Apropå full.... Jag drack inte alls särskilt mycket alkohol och varvade dessutom med vatten, men jag kände av det ganska mycket ändå! Måste garanterat bero på fastan...
Värdena var bra när jag gick och lade mig och jag hade bara behövt ta 2 enheter måltidsinsulin på hela kvällen :)
 
 
Torsdagen då; jag vaknade med lågt socker och det fortsatte att sjunka under förmiddagen - alkoholen sänker ju som sagt blodsockret. Det innebar att jag var tvungen att bryta fastan med ett ägg och nötter
Hela dagen kändes seg och jag var astrött - ville bara hem och sova! Som tur var hade vi en ganska lugn dag på jobbet och de flesta gick ganska tidigt.
Jag hade en klipptid inbokad men pallade inte riktigt sitta kvar på jobbet ända till dess, så jag begav mig in till stan och Hötorgshallen.
Har varit ute efter Chipotlefrukt ett tag nu och läste någonstans att det skulle finnas i just Hötorgshallen. Jag tror att det var på Sandins Frukt & Grönt jag hittade dem! Bilden visar rökt chili vilket är precis vad Chipotle är - den luktar verkligen supergott! :)
 
Tog sen en lugn promenad till Götgatan - jag har aldrig riktigt reflekterat över hur fint Stockholm är... Man har alltid så bråttom, men idag hade jag tid på mig och tittade verkligen på stan och alla människor. Så blandade miljöer och på sommaren lever stan verkligen upp! 
Det var ganska varmt och nästan lite kvavt ute, vilket gjorde att det kändes som att man var utomlands ;) - hoppas på fler såna dagar den här sommaren
 
 

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Jag har köpt Chipotle i Ica Kvantum- kungens kurva också! :)

    Svar: FRUKTEN chipotle eller en röra?
    Cissif

    2012-07-06 | 08:46:24
  • Sabine-Välbefinnaren säger:

    Hej Hej, Har du någon aning om varför BS sjunker av alkoholen? Får högt av själva drycken, men blir lågt av den %-haltiga drycken. Men ingen aning om varför. Vet du hur det fungerar?? Kram

    Svar: Hej, ja - jag tog faktiskt reda på det för ett par veckor sen. Har skrivit om det i bloggen: http://cissif.blogg.se/2012/august/ar-det-darfor.html :)
    Ett tips är att undvika alla former av drinkar och hålla dig till rött-, vitt- och rosévin. Whiskey, ren sprit och rom kan vara ok - smaksätt med något sockerfritt ;)

    Kram
    Cissif

    2012-08-20 | 20:52:43
    Bloggadress: http://www.valbefinnaren.blogg.se
  • Sabine-Välbefinnaren säger:

    Då ska jag kolla det inlägget. =)

    2012-08-21 | 20:05:28
    Bloggadress: http://www.valbefinnaren.blogg.se

Kommentera inlägget här: