cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Idag kommer domen....

Kategori: LCHF min mat

...ska till läkaren med min handled. Sist jag var där - för ett år sedan - fick jag en kortisonspruta och om den inte hjälpte sa man att det bara var att operera.
Den hjälpte: för tillfället, men nu står jag här igen. Det jag har i handleden kallas visst Morbus de Quervain (en form av inflammation i senskidan i handleden) och är ganska vanligt. Det sa läkaren förra året att det var i alla fall.
Vi får se, men min största fasa är att jag inte kommer att kunna träna CrossFit i höst. Det är förvisso bättre att åtgärda problemet så att jag blir helt bra och kan köra på alla övningar som man ska, men usch... 
 
Nä; dags för något roligare :)
Efter träningen igår gick vi hem och åt lite Frunch, gjorde oss i ordning och cyklade in till stan. Vi cyklade och gick om vartannat, kollade lite butiker och bara njöt av att det faktiskt var ganska varmt ute (dock lös solen med sin frånvaro).
Middagen hade vi förberett och packat med oss: zucchini(potatis)sallad, korv från Lidl och en engångsgrill ;D
Lite blåsigt var det, men himlarns mysigt att grilla!
 
   
 
Mina blodsockervärden den här veckan har inte varit att leka med, men jag måste nästan försöka bortse från det: inte samma rutiner som vanligt och garanterat inte samma mathållning.
Men men: jag har ju bara semester två veckor till så allt är väl snart som det brukar igen - på gott och ont *hehe*
 
Idag ska vi försöka oss på lite löpning innan middagen!
Ha en bra
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: