cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Hedra Paolo Roberto

Kategori: LCHF min mat

 
Japp; det gjorde jag igårkväll när jag lagade mat: Lammfärsfyllda LCHF-cannelloni med ugnsbakade haricot verts. 
Paolo hade säkert ÄLSKAT min pasta ;D (läs denna intervju)
 
Pastan gjorde jag som vanligt men kryddade med salt och lite oregano. Skar plattorna i remsor, när de svalnat, om ca 8-10 cm bredd, 10-12 cm långa
 
Lammfärsen
Champinjoner
Lammfärs
Vitlök
Smör
Salt
Timjan
Svartpeppar
 
Stek champinjonerna i smör, finhacka och tillsätt vitlöken. När champinjonerna blivit genomstekta så häller man i färsen. Krydda och stek klart (jag skulle egentligen haft kalvfärs, men fick ta det jag hade i fysen ;)
 
Tomatsåsen
Krossade tomater
Purjolök
Schalottenlök
Vitt vin
Basilika
Gurkmeja
Ingefära
Salt
Smör
 
Stek lökarna mjuka i smör, krydda. Tillsätt de krossade tomaterna och vinet. Låt puttra till tomatbitarna blivit mjuka och går att mosa sönder.
 
Montering
Lägg lite färs på pastaplattorna, rulla ihop och lägg i en smor ugnsform - med vikkanten nedåt. Häll över rikligt med tomatsås; cannellonisarna ska täckas. Strö därefter riven parmesanost över och sätt in i ugnen på ca 200 grader till osten smält och fått färg.
Ringla över olivolja och servera med valfria grönsaker
 
Bon appetit!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: