cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Frukost!

Kategori: Träning

 
Har de senaste dagarna bestått av kaffe - koffeinfritt ;).
Tråkigt att det inte finns fler koffeinfria kaffesorter att välja på i livsmedelsbutikerna; jag gillar starkt och mörkt kaffe men mellanrost är tyvärr det jag får nöja mig med... På caféer och restauranger kan man glömma decaf! :/
 
Testade förresten att göra mandelmjölk igår: först ska man blötlägga mandlarna över natten - jag tog 2-3 dl och täckte dessa med vatten.
Om man vill kan man sen, dagen efter, skala dem. Jag skalade bara de som var lätta att "gnugga" av skalet på.
Därefter ska allt mixas slätt med ca 7 dl vatten. Silade därefter vätskan genom en finmaskig sil och resterna slängde jag (kan man använda dem till något månntro?). Om man vill kan man smaksätta mjölken med något; vaniljpulver, kardemumma, kanel, nån hade använt kakao, hallon, blåbär... Den här gången valde jag att ta i lite vaniljpulver.
Hur smakade det då? Jo, ungefär som Minimjölk - ni vet den där gula tetran som fanns när man var liten! (finns tydligen fortfarande men med ett annat utseende :P) Fast med en något sötare smak och självklart lite mandel"arom". Inte så jättegott, men jag tänker att den kan vara bra att blanda med proteinpulvret! Mandel innehåller ju en massa bra saker :D
 
Ikväll är det "sommarmiddag" med jobbet så träningen uteblir. Kommer istället att köra nu på morgonen innan det är dags att starta upp datorn:
 
20 Push press (42,5 kg - får se vad min vikt blir)
60 Squats
30 Push press
40 Squats
40 Push press
20 Squats
 
Avslutning: 6-pack
 
Beroende på hur lång tid detta tar kanske jag kör någon teknikträning - kettlebells eller Squat snatches - men jag tänkte köra en uppvärmning på 30 min promenad till gymmet, så risken är att jag inte hinner mer..
 
Ha en bra en!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: