cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Favoritlimpan till frukost

Kategori: LCHF min mat

 
Jag har två olika bröd som jag gärna bakar: dels är det fröknäcket och dels är det den här limpan! Jag använder Smetana istället för Kesella och Sju kryddor istället för brödkryddor (hittat på Willys bl.a).
Är man nötallergiker kan man ersätta paranötterna med mer frön!
 
3 dl krossat eller helt linfrö
3 dl sesamfrö
2 matskedar Fiber Husk
2 teskedar bakpulver
1 ½ tesked örtsalt
1 matsked brödkryddor (fänkål, kummin eller anis – hela frön eller malda)
4 dl hackade paranötter 
250 g kesella 10% fett (en burk)
6 ägg
 
Mixa alla torra ingredienser förutom kryddor och de hackade nötterna med mixerstav. Blanda i nötter, kryddor och de blöta ingredienserna. Blanda väl. Klä en brödform med bakplåtspapper (obs! viktigt!) och fyll den med brödsmeten. Jämna till ytan och grädda i nedre delen av ugnen på 175 grader i 80 minuter. 
 
På mina mackor hade jag Bregott, ost, gurka och skivade ägg med majonnäs :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: