cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

En Dagens!

Kategori: LCHF min mat

 

Japp; dagens lunch var gårdagens middag. Måste säga att jag blev extremt nöjd med blomkålsmospurén jag gjorde till picnicbogen och löksåsen!

Så nöjd att jag tänker dela med mig av receptet:

2 påsar fryst ekologisk blomkål (Garant, tror det är 400g?)

Pärllök

Vitlök

Havssalt

Smör

Vit tryffelolja

Smörj en plåt med smör, häll ut blomkålen, dela pärllökarna i halvor eller kvartar beroende på storlek, tryck till vitlökarna så att de blir "platta". Strö över lite havssalt, klicka ut smör och ställ in i 200 gradig ugn i ca 30-40 min. Rör om då och då för att grönsakerna inte ska fastna, tillsätt mer smör om nödvändigt. När blomkålen mjuknat och fått en fin "rostig" yta så häller man ner allt i en mixer/matberedare. Tillsätt vit tryffeloja och mer smör under tiden mixern går. När moset/purén blivit slät så det klart! :)

Smaklig spis!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: