cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Tajt tisdag

Kategori: Min diabetes

 
Det blev som sagt ont om tid igår - hann inte handla, men pressade in ett litet pass på IP:n i närheten ;)
 
Promenad dit som uppvärmning - ca 15 minuter
Uppjogg 400 m
Därefter:
4 X 400 m löpning
varvat med
3 X 50 squats (knäböj)
1 X öva på double unders
 
Började förresten igår eftermiddag att testa en ny grej med antalet enheter i mina långtidsverkande doser: jag får allt som oftast känningar under sena eftermiddagen, så jag sänkte det långtidsverkande insulinet (Lantus) med en enhet.
Däremot upplever jag att värdena alltid är "höga" 1-2 timmar efter lunch, så jag höjde morgondosen idag. Ska testa detta en tid och se om jag märker någon skillnad!
 
Ikväll står 6 km löpning (jogging) och storhandling på schemat...
 
Ses!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: