cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Lakritsglass

Kategori: LCHF min mat

 
Försökte mig på att göra egen lakritsglass förra helgen - det blev riktigt lyckat!
Grundreceptet har jag tagit härifrån och lakritspulvret hittade jag på Hållplatsens Lakritshandel på Folkungagatan.
 
Lakritsglass
2,5 dl kokosmjölk
3 äggulor
1,5 msk sötrix
<0,5 krm stevia
0,5 tsk vaniljpulver
2 msk lakritspulver
2,5 dl grädde
 
Sjud kokosmjölk, äggulor, sötningsmedel och vaniljpulver under vispning. Låt det få en tjockare konsistens. Ta av från plattan och låt svalna.
Tillsätt lakritspulver medan smeten fortfarande är ljummen - rör om.
 
Rör i grädden och häll allt i glassmaskin.
Nästa gång kommer jag dock att vispa upp grädden något så att den är lite fluffig innan jag rör ner den i övriga smeten.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: