cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Inledningen på helgen

Kategori: LCHF min mat

Först igår, fredag, började mina blodsockervärden sjunka igen. Men jag tror att jag har känt någon inre stress hela veckan och det är det som har påverkat de andra dagarnas resultat.
 
Nåväl; fredagskvällen avslutade med träning, lätt matlagning och tvättstuga ;).
 
Träningspasset kopierade jag från klubbens pass häromdagen:
 
5-5-5-5-5
Avslutade med en sista 3:a på en högre vikt än jag orkade göra 5 st av :)
 
Sist men inte minst: en 6-pack idag igen!
 
 
Jag lagade Choklad- och tomatkyckling förra helgen och, husmoderlig som man är :D, sparade jag kycklingbuljongen i frysen. Så jäkla enkelt att bara värma upp, salta och krydda med ingefära - och så blir det så GOTT!
Till det gjorde jag en kesotoast som min syster tipsat om! Min innehöll dock ingen tomat som originalreceptet visar och jag har ingen smörgåsgrill så det vart våffeljärnet istället :D
Dessutom läste jag inte hela receptet på hur man gör själva kesoplätten: jag stekte dem bara på ena sidan :/... Smakade sådär, men är väl värt att testa igen!
 
Bilden ser tyvärr lite osmaklig ut *hehe*
 
 

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Jag stekte "plättarna" i stekpannan, efter 5 min vände jag dem och la på tillbehören, sedan lade jag ena plätten ovanpå den andra som hade fyllningen, och lät det ligga kvar ett tag för att tillbehören skulle bli varma. Använde du våffeljärn?

    Svar: Ahaaaa... Tack! Japp; våffeljärn - äger ingen smörgåsgrill. Du då?
    Cissif

    2012-08-27 | 14:14:38

Kommentera inlägget här: