cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Fisk till middag

Kategori: LCHF min mat

 
Gjorde ett av mina favoritrecept på fisk häromdagen: Kokosfisk - den är såååå himlarns god :)
Hittade receptet på en LCHF-blogg för en tid sedan, jag har dock justerat det en aning
 
Kokosfisk
Torsk; jag hade ett paket á 520g - 4 filéer
2,5-3 dl kokosmjölk
50g smör
1,5 dl ekologiska kokosflingor
1,5 msk kokosmjöl
1,5 msk fibrex 
Salt
Vitpeppar
Ingefära
 
Skär fisken i mindre kuber/munsbitar och lägg i en smord ugnsfast form, krydda.
Smält smöret, blanda i fibrex, kokosmjöl och ca 1 dl av kokosflingorna. "Bred" blandningen över fisken och strö över reseterande kokosflingor. Sätt in i 225 gradig ugn. Enligt receptet ska den st i 30-35 minuter, men för min firre räckte det med 20 - beror på typ av ugn och tjocklek på fiskbitarna.
 
Jag serverade smörstekt spetskål till den här gången, men exempelvis blomkålsmos skulle passa perfekt till.
M-m-m!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: