cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Cirkelträning

Kategori: Träning

 
Blev tillfrågad av en av instruktörerna på gymmet hemma om jag vill vara med när han och hans kompisar skulle köra ett eget pass med cirkelträning! Den formen av träning påminner en del om CrossFit så jag var inte sen att tacka ja :)
Uppvärmningen blev en promenad i solskenet såklart ;) - måste ju passa på varje liten sekund!
 
Cirkelträningen bestod av 19 olika övningar, bl.a:
Sprinter
Jägarvila
Burpees (!)
Armhävningar
Situps
Fällkniven
Knäböj med axelpress (thrusters i CrossFit-världen)
Biceps curls
Plankan på raka armar
...och en hel del fler! Det var lite ben- och axelträning mixat samt några upphopp.
Varje övning ägnades 45s sen bytte man till nästa med minimal vila emellan. Det körde vi två varv och tog nånstans runt 50 min.
 
Det var kul och varierande träning och jag kände verkligen vilken behållning jag har av att ha kört CrossFit ett tag! Jag hittade funktionen i övningarna som gjorde att det flöt ganska bra: okej - jag fick ju "skaka" musklerna emellanåt, men jag tyckte ändå att det gick bra! 
Dock var det svårt att hålla samma intensitet och tempo som i CrossFit: passet pågick under längre tid än de flesta WOD:ar och det var långt många fler olika övningar. Jag brukar bli mer trött och slut av CF, men det här är ett ganska bra alternativ.
 
Varvade ner med att promenera hem igen :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: