cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Aktiv lördag

Kategori: Träning

 
 
Känner mig nöjd med lördagen! Tack vare det fina vädret blev det en hel del promenader: morgonpromenaden var nog den bästa då himlen var alldeles klarblå och man liksom fick "känna in" dagen :).
Efter träningen (passet kommer längre ner) begav jag och Coach oss in till stan där vi hälsade på på klubbens Öppna Hus och träffade på en hel massa folk som var längesen man såg - mysigt!
Bland annat en tjej som ska hjälpa mig med lite WOD:ar som jag kan göra under tiden min handled är "ur funktion" ;D - har varit en aning fundersam över just det på sistone.
 
Nåväl, hälsa på klubben var inte det enda vi gjorde i stan: vi tog en 1,5 timmes promenad och stannade till lite för att se när triatleterna cyklade - nedrans vilket tempo!
Känns för övrigt som att hela Stockholm passade på att vara ute såhär en-av-de-sista-sommardagarna-på-året... Man blir liksom "tvungen" att utnyttja den sista solen.
 
Tredje och sista promenaden tog vi efter middagen och skillnaderna i temperatur var verkligen påtaglig! Det var liksom lite rått och kyligt när solen hade försvunnit :(. JAG VILL INTE ATT SOMMARN SKA VARA SLUT!
 
 
Igår körde jag på gymmet med Karln/Coach: bröst, biceps, triceps och avslutade med axlar + plankan.
Vi gjorde två bröst-, biceps och tricepsövningar i en cirkel där repetitionerna låg på mellan 10-15 á 3 varv.
I och med att repsen var något högre till antalet så tog vi lättare vikter och ett ganska högt tempo. Dessutom var den enda vilan då den andra personen tränade.
Power station dips på maskin med motvikt
 
Avslutning:
3 varv av 
30 sek plankan
 
Ovan som man är att träna på gym fick Coach lägga upp schemat! Jag är nöjd: träningsvärk idag ;)
Märkte också att CrossFiten har satt sina spår: i början av passet orkade jag hålla ett ganska bra tempo, men när  45 minuter hade passerat blev jag ganska seg: CrossFit WOD:ar pågår normalt inte mer än 30 minuter (om man inte kör någon helvetesvariant ;D)
 
 
 
 

Kommentarer

  • C säger:

    Du är grymt duktig och jämt och ständigt motiverad till max ( känns det som iaf ;) <3

    Svar: Haha! Om det var så väl ändå ;) - men tack för de orden! <3
    Cissif

    2012-08-26 | 20:54:49

Kommentera inlägget här: