cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Morgonstund har guld i mund

Kategori: Träning

Denna dag inleddes med en "oplanerad" fasta på ca 15,5 timme. Innan jag gav mig ut i duggregnet bakade jag nämligen morgonens frukost ;)

Receptet finns här, men jag bytte ut en del ingredienser: kokos --> pumpakärnor, rapsolja --> linfröolja (som ska innehålla en hel del omega-3) och olivolja, en del av grädden --> vatten

 

Så till träningen :) Jag tog en kort joggingrunda till IP:n här i närheten och gjorde intervaller som min kära syster tipsat om!

50m sprint, lika lång vila - i form av gång - som det tog att springa de 50 metrarna, 100m sprint lika lång vila som det tog att springa --- och så gör man en stege med 50-100-200-400-200-100-50. Det hela avslutades med en rask promenad hem och 5 min abs workout.

Jag kände mig lätt och energisk idag, men explosiviteten i intervallerna förtogs lite pga att jag behövde koncentrera mig på var fanken de olika längderna slutade någonstans... Men intervallträning är lååååångt mycket roligare än löprundor :P - måste man verkligen springa? Är det obligatoriskt på något vis när man tränar? Tycker att det låter som att var och varannan människa ger sig ut på 5-10km rundor flera dagar i veckan :S

Sockret funkade idag också: vaknade med 4, det steg av sig själv till strax under 5 och då tog jag 1 enhet innan jag stack ut. Var riktigt bra värde efter passet: 5,6 :)

 

Nä; dags att ta tag i den här dagen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: