cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Gårdagens träning..

Kategori: Träning

Vaknade med känning på torsdagen, så jag fick göra avkall på fastan genom att ta några valnötter... Men under resten av morgonen höll sig värdena bra: runt 3,7-4!
Jobbade hemifrån och hade då möjlighet att avsluta fastan med en 6min abs workout innan det var dags att käka lunch :)

Blodsockervärdena var dock något höga ett par timmar efter maten, och jag kan tänka mig att det beror på just fastan; kroppen får en mindre "chock" av att få mat så den reagerar med att hjälpa till att höja värdena...

2,5 timme innan träningen tog jag insulin och ett ägg. Dock visade det sig att dosen jag tog var något överdriven då jag fick känning - i det fallet är nötter väldigt bra att ta till! Lätt att ha med också. Jag käkar gärna paranötter :)

Träningen då; vart lite ofokuserat och distraherat men körde ett eget pass med en tjej på klubbens gym:

Styrka på backsquats + höga boxjumps där man ökar vikten på backsquats varje gång: 3 varv av 5x var av båda övningarna
WOD: Bear complex

Ha en bra dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: