cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Från ett beroende till ett annat

Kategori: LCHF min mat

Hur har det gått med kaffet nu då?? Jo; fortfarande inte druckit något - bara koffeinfritt nån gång då och då. Kan säga att mina värden har varit väldigt bra och magen är mycket lugnare den också! Bara fördelar ;)
Saknar naturligtvis kaffet fortfarande och har dessvärre ersatt det - med KOLSYRAT VATTEN (??!)
Jag har aldrig i mitt liv varit särskilt förtjust i sånt, och bestämde mig nångång för att aldrig börja heller... Ur ett miljöperspektiv är det väl mindre bra med tanke på alla burkar och plastflaskor - får hitta på nåt där!

Dagens frulle: favoritlimpan med smör och ost, till det lite grönsaker, frön och olivolja :)

 

 

PS. Hade med min coach på träningen igår ;) - väldigt värdefullt att ha någon som peppar en när man känner sig lite seg! Nyopererad som han är får han nöja sig med att lägga energi på att heja på mig tills han kan komma igång med sin egen träning igen. Tack Darling! :)

Kommentarer

  • Manuela säger:

    Jag kan rekommendera er att investera i en soda treamer kolsyrat vatten utan att köpa massa med plastflaskor;) daniels käraste ägodel numer! Bra att din "darling" kan vara till nytta också;)

    2012-04-25 | 21:01:11
  • ylva f säger:

    Har själv svårt med kolsyrat - men som ovan gällande miljö verkar ju bra!

    2012-04-25 | 22:05:42
  • ylva f säger:

    Kan ni inte skaffa er en kolsyreapparat

    2012-04-26 | 00:25:25
  • Cissi säger:

    Jo, vi har funderat på kolsyreapparat - Mingo köper ganska mycket vatten på flaska så vi kan nog ha nytta av en... Jag dricker dock mitt vatten på jobbet så det blir svårare :/

    2012-04-27 | 21:37:12

Kommentera inlägget här: