cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Det går inte alltid som planerat...

Kategori: Träning

 

Så; hur gick det med min periodiska fasta under onsdagen? Jag vet inte.... Jag hade superbra värden under hela tisdagen, men på kvällen började det stiga och det fortsatte under hela natten. Onsdag morgon startade inte särskilt bra så jag tog lite insulin och min vanliga promenad.
Åt lunch vid halv ett och då hade jag haft samma värden under hela dagen - vilket i och för sig är bra! Men det kunde ha varit lägre.

Nåja, den här usla dagen resulterade i enormt dålig prestation och orkeslöshet på kvällens träning - vilket var synd för det var himla roliga övningar (länkar kommer)
AMRAP 10min
5x10m shuttle run
1x10m bear crawl
5 30kg thrusters

Vila 2 min

AMRAP 5min
Jerk and clean 30kg

Avslutade hemma med 5:45min av 60-days...

Jag var riktigt opepp pga att jag mått dåligt i sockret under dagen, men det kändes riktigt bra att ha kommit iväg i alla fall!
Jag vet inte exakt vad som orsakade energibristen, men det kan ju ha berott på flera olika saker. Exempelvis de höga värdena, att jag inte ätit sedan lunch (dvs drygt 5 timmar tidigare), sömnbrist...

Varför jag fick höga värden under kvällen och natten kan jag bara spekulera i, men det finns många olika orsaker som kan bidra: oro, stress, sömnbrist, rekyler (om sockret har varit väldigt lågt under långa perioder)...

Torsdagen var dessvärre inte bättre den: även nu vaknade jag med lite för höga värden. Tog en hel del insulin och sen var det bara att köra!
Höll sig hyfsat bra under dagen, men jag hade sovit dåligt och var stressad s jag märkte själv att jag fick ta mer insulin än "vanligt".
Skitsamma; jag skulle träna i alla fall! Idag bestämde jag mig för att ladda med lite energi så jag tog två ägg 2,5 timme innan spinningpasset.
Träningen gick över förväntan och jag kände mig glad när jag lämnade gymmet efter avslutningen med 60-days :)

Dusch- och sovdags!

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: