cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

CrossFit :)

Kategori: Träning

 




Kvällens pass hittade jag på någon CrossFit-sajt (minns inte vilken) och såg ut såhär:

 

Promenad till och från IP, sen

For time:

800m löpning

25 push ups  handrelease

50 squats

100 single unders (vanliga enkelhopp m hopprep)

50 sit ups

25 lunges (utfall)

800m löpning

 

Och såklart: 60-days.. - även kallat 6 pack promise - på 7:30min

 

Jag har ägnat mig åt ganska många olika fysiska aktiviteter genom åren: gymnastik, fotboll, aerobic, dans, gym, olika pass på gym, shootfighting, thaiboxning... Någon svag period fick jag för mig att köra pingis..

Men det är INGEN av dem som jag har känt samma sak för som för CrossFit: det är verkligen något speciellt! Man hatar det under själva utförandet men man älskar känslan efteråt: man klarar mycket mer än vad man tror och det är häftigt att upptäcka det gång efter gång

Det bästa är att det är en så varierad träning att man aldrig tröttnar! Man kan köra den utomhus, på gymmet, på de gemensamma CrossFit-passen, på hotellrummet... ;D

En WOD kan vara allt från 3 till 60 minuter och kombinationerna är oändliga. Jag har aldrig utvecklats så mycket i en träning som jag känner att jag gjort med den här: och då har jag låååååångt mycket mer att lära/förbättra :)

Dessutom är det så grym "kamratanda" mellan CrossFitare! - i alla fall på min klubb ;)

 

Den här videon förklarar det jäklarns bra:

 

What is CrossFit

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: